Hopp til innholdet

Your health is clearly #1.

Ordered by 10 p.m, delivered tomorrow.

    Vilkår og betingelser

    Artikkel 1 - Definisjoner.

    I disse vilkårene og betingelsene skal følgende definisjoner gjelde:

    Utsettelsesperiode: perioden hvor forbrukeren kan utøve sin angrerett;

    Forbruker: den fysiske personen som ikke handler i utøvelse av yrke eller virksomhet og inngår en fjernkontrakt med gründeren;

    Dag: kalenderdag;

    Varighetstransaksjon: en fjernkontrakt knyttet til en serie produkter og/eller tjenester, hvis leverings- og/eller kjøpsforpliktelse er spredt over tid;

    Varig medium: ethvert middel som gjør det mulig for forbrukeren eller entreprenøren å lagre informasjon adressert til ham personlig på en måte som muliggjør fremtidig konsultasjon og uendret reproduksjon av den lagrede informasjonen.

    Angrerett: muligheten for forbrukeren til å frafalle fjernavtalen innen angrefristen;

    Entreprenør: den fysiske eller juridiske personen som tilbyr produkter og/eller tjenester til forbrukere på avstand;

    Avstandskontrakt: en avtale der det, innenfor rammen av et system organisert av entreprenøren for fjernsalg av produkter og/eller tjenester, frem til og med inngåelse av avtalen, benyttes en eller flere teknikker for fjernkommunikasjon;

    Teknikk for fjernkommunikasjon: betyr som kan brukes til avtaleinngåelse, uten at forbruker og næringsdrivende har vært sammen i samme rom samtidig.

    Generelle vilkår og betingelser: de nåværende generelle vilkårene for gründeren.


    Artikkel 2 – Entreprenørens identitet

    Klart B.V.

    Germanylaan 20, 1966XB, Heemskerk.

    E-post: Contact@Clearly.eu

    KVK: 84460350

    Telefon: +31 6 15672234

    BTW: NL863219433B01

    Artikkel 3 - Anvendelse.

    Disse generelle vilkårene og betingelsene gjelder for ethvert tilbud fra entreprenøren og for enhver fjernkontrakt og -bestilling inngått mellom entreprenør og forbruker.

    Før fjernavtalen inngås, vil teksten til disse generelle vilkårene gjøres tilgjengelig for forbrukeren. Hvis dette ikke er rimelig mulig, før fjernavtalen inngås, vil det bli indikert at de generelle vilkårene og betingelsene er tilgjengelige for inspeksjon hos gründeren, og de vil bli sendt gratis til forbrukeren så snart som mulig på forespørsel.

    Dersom fjernavtalen inngås elektronisk, uavhengig av foregående ledd og før fjernavtalen inngås, vil teksten til disse generelle vilkårene gjøres tilgjengelig for forbrukeren elektronisk på en slik måte at den enkelt kan lagres av forbrukeren på en holdbar databærer. Dersom dette med rimelighet ikke er mulig, vil det før avstandsavtalen inngås bli angitt hvor de generelle vilkårene kan inspiseres elektronisk og at de på forbrukerens forespørsel vil bli sendt elektronisk eller på annen måte gratis.

    I tilfelle det gjelder spesifikke produkt- eller tjenestevilkår i tillegg til disse generelle vilkårene, skal annet og tredje ledd gjelde tilsvarende, og ved motstridende generelle betingelser kan forbrukeren alltid stole på den gjeldende bestemmelse som er mest fordelaktig for ham. .

    Dersom en eller flere bestemmelser i disse generelle betingelsene til enhver tid helt eller delvis er ugyldige eller tilintetgjort, forblir avtalen og disse betingelsene for øvrig gjeldende og den aktuelle bestemmelsen erstattes av gjensidig avtale umiddelbart med en bestemmelse om at omfanget av original så nært som mulig.

    Situasjoner som ikke er angitt i disse generelle vilkårene og betingelsene, bør vurderes "i ånden" av disse generelle vilkårene.

    Usikkerhet om tolkningen eller innholdet av en eller flere bestemmelser i våre vilkår og betingelser må tolkes "i ånden" i disse generelle vilkårene.

    Artikkel 4 - Tilbudet

    Dersom et tilbud har begrenset gyldighetstid eller er gitt vilkår, skal dette uttrykkelig fremgå av tilbudet.

    Tilbudet er uforpliktende. Entreprenøren har rett til å endre og tilpasse tilbudet.

    Tilbudet inneholder en fullstendig og nøyaktig beskrivelse av produktene og/eller tjenestene som tilbys. Beskrivelsen er tilstrekkelig detaljert til å muliggjøre en riktig vurdering av tilbudet fra forbrukerens side. Hvis gründeren bruker bilder, er disse en sann refleksjon av produktene og/eller tjenestene som tilbys. Åpenbare feil eller åpenbare feil i tilbudet binder ikke gründeren.

    Alle bilder, spesifikasjoner og data i tilbudet er veiledende og kan ikke føre til erstatning eller oppløsning av avtalen.

    Bilder av produkter er en sann representasjon av produktene som tilbys. Operatøren kan ikke garantere at fargene som vises nøyaktig samsvarer med de virkelige fargene på produktene.

    Hvert tilbud inneholder slik informasjon at det er klart for forbrukeren hvilke rettigheter og plikter som er knyttet til aksept av tilbudet. Dette gjelder spesielt:

    prisen inkludert skatter;

    mulige kostnader ved forsendelse;

    måten avtalen inngås på og hvilke handlinger som er nødvendige for dette;

    hvorvidt angreretten gjelder eller ikke;

    betalingsmåten, leveringen og oppfyllelsen av avtalen;

    perioden for å akseptere tilbudet, eller perioden der gründeren garanterer prisen;

    nivået på satsen for fjernkommunikasjon dersom kostnadene ved bruk av teknikken for fjernkommunikasjon beregnes på et annet grunnlag enn den vanlige grunnsatsen for kommunikasjonsmidlene som brukes;

    om avtalen er arkivert etter inngåelsen, og i så fall på hvilken måte den kan konsulteres av forbrukeren;

    måten forbrukeren, før avtaleinngåelsen, kan kontrollere dataene han har gitt i forbindelse med avtalen og, om ønskelig, gjenopprette dem;

    alle andre språk enn nederlandsk som kontrakten kan inngås på;

    atferdsreglene som næringsdrivende er underlagt og måten forbrukeren kan se disse adferdsreglene på elektronisk; og

    minimumsvarigheten av fjernkontrakten i tilfelle en varighetstransaksjon.

    Valgfritt: tilgjengelige størrelser, farger, type materialer.

    Artikkel 5 - Avtalen

    Avtalen, med forbehold om bestemmelsene i punkt 4, inngås i det øyeblikk forbrukeren aksepterer tilbudet og oppfyller vilkårene som er pålagt derved.

    Dersom forbrukeren har akseptert tilbudet elektronisk, vil den næringsdrivende umiddelbart bekrefte mottak av aksept av tilbudet elektronisk. Så lenge mottak av denne aksepten ikke er bekreftet av gründeren, kan forbrukeren oppløse avtalen.

    Hvis avtalen inngås elektronisk, vil gründeren iverksette passende tekniske og organisatoriske tiltak for å beskytte elektronisk overføring av data og sikre et sikkert nettmiljø. Hvis forbrukeren kan betale elektronisk, vil gründeren følge passende sikkerhetstiltak.

    Entreprenøren kan - innenfor juridiske rammer - informere seg selv om forbrukeren kan oppfylle sine betalingsforpliktelser, samt alle de fakta og faktorer som er viktige for en ansvarlig inngåelse av fjernavtalen. Hvis entreprenøren på grunnlag av denne undersøkelsen har gode grunner til ikke å inngå avtalen, har han rett til å avslå en bestilling eller søknad eller å knytte spesielle vilkår til gjennomføringen, samtidig som han begrunner det.

    Entreprenøren vil inkludere følgende informasjon med produktet eller tjenesten til forbrukeren, skriftlig eller på en slik måte at den kan lagres av forbrukeren på en tilgjengelig måte på en holdbar databærer:

    1. Besøksadressen til næringsdrivendes kontor som forbrukeren kan rette klager til;
    2. Betingelsene og måten forbrukeren kan bruke angreretten på, eller en klar indikasjon på utelukkelsen av angreretten;
    3. Informasjonen om garantier og eksisterende service etter kjøp;
    4. Dataene som er inkludert i artikkel 4 nr. 3 i disse vilkårene, med mindre gründeren allerede har gitt disse dataene til forbrukeren før gjennomføringen av avtalen;
    5. Kravene for oppsigelse av kontrakten dersom kontrakten har en varighet på mer enn ett år eller er på ubestemt varighet.

    Ved en langsiktig transaksjon gjelder bestemmelsen i forrige ledd kun den første leveransen.

    Hver kontrakt inngås under suspensive betingelser for tilstrekkelig tilgjengelighet av de relevante produktene.

    Artikkel 6 - Angrerett

    Ved kjøp av produkter har forbrukeren mulighet til å heve avtalen uten begrunnelse i 14 dager. Denne refleksjonsperioden starter dagen etter mottak av produktet av forbrukeren eller en representant som tidligere er utpekt av forbrukeren og gjort kjent for gründeren.

    I refleksjonsperioden vil forbrukeren håndtere produktet og emballasjen varsomt. Han vil kun pakke ut eller bruke produktet i den grad det er nødvendig for å vurdere om han ønsker å beholde produktet. Hvis han utøver angreretten, vil han returnere produktet til gründeren med alt tilbehør som er levert og - hvis rimelig mulig - i original tilstand og emballasje, i samsvar med rimelige og klare instruksjoner gitt av gründeren.

    Hvis forbrukeren ønsker å bruke angreretten sin, er han forpliktet til å gjøre dette kjent for gründeren innen 14 dager etter mottak av produktet. Forbrukeren skal gjøre dette kjent ved skriftlig melding/e-post. Etter at forbrukeren har gitt beskjed om at han ønsker å benytte sin angrerett, må kunden returnere produktet innen 14 dager. Forbrukeren må bevise at de leverte varene er returnert i tide, for eksempel ved hjelp av et forsendelsesbevis.

    Hvis kunden ikke har uttrykt sin intensjon om å bruke sin tilbaketrekning eller ikke har returnert produktet til gründeren etter utløpet av periodene som er nevnt i avsnitt 2 og 3, er kjøpet et faktum.

    Artikkel 7 - Kostnader ved tilbaketrekking

    Dersom forbrukeren benytter seg av angreretten, vil kostnaden for å returnere produktene dekkes av forbrukeren.

    Hvis forbrukeren har betalt et beløp, vil gründeren refundere dette beløpet så snart som mulig, men senest 14 dager etter tilbaketrekkingen. Dette er underlagt betingelsen om at produktet allerede er mottatt tilbake av gründeren eller at det kan fremlegges avgjørende bevis på fullstendig retur.

    Artikkel 8 - Utelukkelse av angreretten.

    Entreprenøren kan utelukke forbrukerens angrerett for produkter som beskrevet i paragraf 2 og 3. Utelukkelsen av angreretten gjelder kun dersom gründeren har tydelig angitt dette i tilbudet, i hvert fall i tide for inngåelse av kontrakten.

    Utelukkelse av angreretten er kun mulig for produkter:

    1. Som er opprettet av gründeren i samsvar med forbrukerspesifikasjoner;
    2. Det er helt klart personlig i naturen;
    3. Som etter sin natur ikke kan returneres;
    4. Som kan ødelegge eller eldes raskt;
    5. Prisen som er underlagt svingninger i finansmarkedet som gründeren ikke har noen innflytelse over;
    6. For enkeltaviser og magasiner;
    7. For lyd- og videoopptak og dataprogramvare som forbrukeren har brutt forseglingen for.
    8. For hygieniske produkter hvis forsegling er brutt av forbrukeren.

    Utelukkelse av angreretten er kun mulig for tjenester:

    1. Angående losji, transport, restaurantvirksomhet eller fritidsaktiviteter som skal utføres på en bestemt dato eller i en viss periode;
    2. Leveringen startet med forbrukerens uttrykkelige samtykke før utløpet av angrefristen;
    3. Angående tipping og lotteri.

    Artikkel 9 - Prisen

    I gyldighetsperioden angitt i tilbudet vil prisene på produktene og/eller tjenestene som tilbys ikke økes, med unntak av prisendringer som skyldes endringer i mva-satser.

    Entreprenøren kan i motsetning til foregående ledd tilby produkter eller tjenester hvis priser er gjenstand for svingninger i finansmarkedet som er utenfor Entreprenørens kontroll, med variable priser. Denne koblingen til svingninger og at eventuelle priser som er nevnt er målpriser vil bli nevnt i tilbudet.

    Prisøkninger innen 3 måneder etter kontraktsinngåelse er kun tillatt dersom de er et resultat av lovbestemmelser eller bestemmelser.

    Prisøkninger fra 3 måneder etter avtaleinngåelsen er kun tillatt dersom gründeren har fastsatt det og:

    1. De er et resultat av lovbestemte forskrifter eller bestemmelser; eller
    2. Forbrukeren har fullmakt til å si opp avtalen fra den dagen prisøkningen trer i kraft.

    Prisene nevnt i tilbudet av produkter eller tjenester inkluderer mva.

    Alle priser er med forbehold om trykk- og settefeil. Det aksepteres intet ansvar for konsekvensene av trykk- og settefeil. Ved trykk- og settefeil er ikke gründeren forpliktet til å levere produktet i henhold til feil pris.

    Artikkel 10 - Samsvar og garanti

    Den næringsdrivende garanterer at produktene og/eller tjenestene er i samsvar med kontrakten, spesifikasjonene angitt i tilbudet, rimelige krav til forsvarlighet og/eller brukervennlighet og de lovbestemmelser og/eller myndighetsbestemmelser som eksisterte på datoen kontrakten ble inngått. Dersom det er avtalt, garanterer gründeren også at produktet er egnet til annet enn vanlig bruk.

    En garanti gitt av gründeren, produsenten eller importøren påvirker ikke de juridiske rettighetene og kravene som forbrukeren under avtalen mot gründeren kan gjøre gjeldende.

    Eventuelle mangler eller feil leverte produkter skal rapporteres skriftlig til gründeren innen 14 dager etter levering. Retur av produktene må være i original emballasje og i ny stand.

    Garantiperioden til gründeren tilsvarer produsentens garantiperiode. Entreprenøren er imidlertid aldri ansvarlig for den endelige egnetheten til produktene for hver enkelt applikasjon av forbrukeren, og heller ikke for noen råd angående bruk eller anvendelse av produktene.

    Garantien gjelder ikke dersom:

    Forbrukeren har reparert og/eller modifisert de leverte produktene selv eller fått dem reparert og/eller modifisert av tredjeparter;

    De leverte produktene er utsatt for unormale forhold eller på annen måte skjødesløst behandlet eller i strid med instruksjonene til gründeren og/eller på emballasjen har blitt behandlet;

    Utilstrekkelighet er helt eller delvis et resultat av forskrifter som myndighetene har fastsatt eller vil sette om arten eller kvaliteten på materialene som brukes.

    Artikkel 11 - Levering og utførelse

    Selskapet vil utvise størst mulig forsiktighet ved mottak og utførelse av ordre på produkter.

    Leveringssted er adressen som forbrukeren har oppgitt til selskapet.

    Med forbehold om det som er angitt i artikkel 4 i disse generelle vilkårene, vil selskapet utføre aksepterte bestillinger raskt, men senest innen 30 dager, med mindre forbrukeren har godtatt en lengre leveringstid. Dersom leveringen er forsinket, eller dersom en bestilling ikke kan eller bare delvis kan gjennomføres, vil forbrukeren bli informert om dette senest 30 dager etter at bestillingen ble lagt inn. Forbrukeren har i så fall rett til å oppløse kontrakten uten kostnad og rett til eventuell erstatning.

    Ved oppløsning i samsvar med forrige avsnitt, vil gründeren refundere beløpet betalt av forbrukeren så snart som mulig, men senest innen 14 dager etter oppløsning.

    Hvis levering av et bestilt produkt viser seg umulig, vil gründeren gjøre en innsats for å gi en erstatningsvare. Senest ved levering vil det bli rapportert på en oversiktlig og forståelig måte at en erstatningsartikkel blir levert. Med erstatningsartikler kan angreretten ikke utelukkes. Kostnadene for enhver returforsendelse skal bæres av gründeren.

    Risikoen for skade og/eller tap av produkter ligger hos gründeren inntil leveringstidspunktet til forbrukeren eller en tidligere utpekt og gjort kjent for gründerrepresentanten, med mindre annet er uttrykkelig avtalt.

    Artikkel 12 - Varighetstransaksjoner: varighet, oppsigelse og fornyelse

    Avslutning

    Forbrukeren kan når som helst si opp en tidsubestemt avtale som ble inngått for regelmessig levering av produkter (inkludert strøm) eller tjenester, med forbehold om avtalte oppsigelsesregler og en maksimal oppsigelsestid på én måned.

    Forbrukeren kan si opp en tidsbestemt avtale som ble inngått for regelmessig levering av produkter (inkludert elektrisitet) eller tjenester når som helst ved utløpet av avtaleperioden i samsvar med gjeldende oppsigelsesregler og en oppsigelsesfrist som ikke overstiger en måned.

    Forbrukeren kan si opp avtalene nevnt i de foregående ledd:

    avslutte når som helst og ikke være begrenset til oppsigelse på en bestemt tid eller periode;

    i det minste avslutte dem på samme måte som de ble inngått av ham;

    alltid si opp med samme oppsigelsestid som næringsdrivende har fastsatt for seg selv.

    Fornyelse

    En tidsbestemt avtale som er inngått om regelmessig levering av produkter (inkludert elektrisitet) eller tjenester kan ikke stilltiende forlenges eller fornyes for en bestemt periode.

    Uten hensyn til foregående ledd kan en tidsbestemt avtale som er inngått om regelmessig levering av daglige nyheter og ukeaviser og magasiner stilltiende fornyes for en tidsbestemt periode på inntil tre måneder, dersom forbrukeren kan si opp denne fornyede avtalen mot slutten. av fornyelsen med en oppsigelsesfrist som ikke overstiger en måned.

    En tidsbestemt avtale som er inngått om regelmessig levering av produkter eller tjenester kan stilltiende forlenges på ubestemt tid bare dersom forbrukeren når som helst kan si opp den med en oppsigelsesfrist som ikke overstiger en måned og en oppsigelsesfrist som ikke overstiger tre måneder i tilfelle kontrakten strekker seg til ordinær, men mindre enn én gang i måneden, levering av dags-, nyhets- og ukeaviser og magasiner.

    En kontrakt med begrenset varighet for regelmessig levering av prøvedager, aviser og magasiner (prøve- eller introduksjonsabonnement) videreføres ikke stilltiende og avsluttes automatisk ved slutten av prøve- eller introduksjonsperioden.

    Varighet

    Dersom en avtale har en varighet på mer enn ett år, kan forbrukeren etter ett år når som helst si opp avtalen med et varsel på inntil en måned, med mindre rimelighet og rimelighet motsetter seg oppsigelse før utløpet av avtalt varighet.

    Artikkel 13 - Betaling

    Med mindre annet er avtalt, skal beløpene som forbrukeren skylder betales innen 7 virkedager etter starten av refleksjonsperioden nevnt i artikkel 6 nr. 1. Ved avtale om å yte en tjeneste starter denne perioden etter at forbrukeren har mottatt bekreftelsen av avtalen.

    Forbrukeren har plikt til umiddelbart å rapportere unøyaktigheter i betalingsdata gitt eller nevnt til gründeren.

    Ved manglende betaling fra forbrukeren, har gründeren rett til, med forbehold om juridiske begrensninger, å belaste rimelige kostnader som er gjort kjent på forhånd til forbrukeren.

     

    Artikkel 14 – Klagebehandling

    Klager på utførelsen av avtalen må sendes til gründeren innen 7 dager fullstendig og tydelig beskrevet, etter at forbrukeren har funnet manglene.

    Klager sendt til gründeren vil bli besvart innen en periode på 14 dager fra mottaksdatoen. Dersom en klage krever en påregnelig lengre saksbehandlingstid, vil gründeren svare innen 14-dagersfristen med et varsel om mottak og en indikasjon på når forbrukeren kan forvente et mer detaljert svar.

    Dersom klagen ikke kan løses etter gjensidig avtale, oppstår det en tvist som er underlagt tvisteløsningsprosedyren.

    En klage suspenderer ikke gründerens forpliktelser, med mindre gründeren skriftlig angir noe annet.

    Hvis en klage viser seg å være berettiget av gründeren, vil gründeren etter eget skjønn enten erstatte eller reparere de leverte produktene gratis.

    Artikkel 15 – Tvister

    På avtaler mellom gründeren og forbrukeren som disse generelle betingelsene gjelder, gjelder kun nederlandsk lov. Selv om forbrukeren er bosatt i utlandet.

    Select your Country